ОПРЧР отбеляза Международния ден на ромите с театралния моноспектакъл „Вкусът на живота“ на ромската актриса Наталия Цек
Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ отбеляза Международния ден на ромите с театралния моноспектакъл „Вкусът на живота“. Събитието се проведе в Националния дворец на децата, където десетки ученици от ромската общност се насладиха на забавните истории на успели роми, пресъздадени от сцената от ромската актриса Наталия Цекова. Спектакълът е Годишното информационно събитие на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ за 2023 г.
„Решихме да покажем и да вдъхновим всички вас с истории за успешни роми, които допринасят за многообразието не само на българската, но и на европейската култура“, заяви заместник-министърът на труда и социалната политика Наталия Ефремова. Тя подчерта, че театърът обогатява и зарежда публиката със силата на внушението. Зам.-министърът припомни, че през последните седем години с различни мерки по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ е оказана подкрепа на над 41 000 деца и семейства от ромската общност. Ефремова подчерта ролята на бюрата по труда в подготовката за интервю за работа и откриването на подходящото работно място.
„Ако много ви се работи, но нямате работа, идете в Бюрото по труда - там ще ви помогнат. Ако ви се работи, но чувствате, че нямате достатъчно знания и квалификация, пак идете в Бюрото по труда - там ще ви помогнат да напишете автобиографията си, ще ви мотивират и ще ви дадат вътрешна увереност, че можете да кандидатствате за работа и ще ви намерят такава. Ако изобщо не ви се работи, пак отидете в Бюрото по труда - там ще ви покажат колко е хубаво да работите“, обърна се Ефремова към публиката. Тя подчерта ролята и на Агенцията за социално подпомагане и социалните услуги в страната, които оказват подкрепа на родители, които срещат трудности в отглеждането на децата си.
Гостите на театралния моноспектакъл „Вкусът на живота“ имаха възможност да разгледат изложбата „През моите и твоите очи“, която е част от едноименната кампания на Министерството на труда и социалната политика, Агенцията по заетостта и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“. Основната цел на кампанията е икономическото активиране на ромите. В пет града в страната бяха проведени обучения за дигитални умения на младежи от ромската общност. Чрез снимки, направени от ромите, се представят съхранени занаяти, традиции и празници на ромската общност, популяризира се работата на терен на трудовите, здравните и младежките медиатори.